Napló
Híd a műfajok között. A bel canto énektechnika integrálása az operett és a musical műfajaiba. Bizottság: Kiss-B. Atilla (elnök), Termes Rita, Udvarhelyi Boglárka, Smid Róbert, Iván Ildikó, Olt Tamás. Témavezető: Cseh Dalma. Itt hozzászólhat!
Blaskó Borbála DLA védése ma: Szöveg és táncmozdulat viszonya a színpadon. Bizottság: Sepsi Enikő, Kiss Csaba, Selmeczi György, Győrei Zsolt, Cortés Sebastian, Smid Róbert; témavezető: Hegedűs D. Géza és Lőrincz Katalin. Itt hozzászólhat!
Újra megnéztem az Operettszínház – szerintem világszínvonalú – musiceljét: a Monte Cristo grófját. Különösen azért, mert az egyik főszerepet egy tanítványom, Tassonyi Balázs játssza. Szépen, érzelmesen, nagyon jó hanggal. Az előadásról már írtam (https://www.balazsgeza.hu/?p=15575), tényleg úgy gondolom, hogy a történet és a fülbemászó dalok miatt világsiker is lehet; a közönség minden alkalommal szavaz, ugyanis állva […]
Elképzelni sem tudtam, hogy lehet filmre vinni, hiszen annyira összetett, szerteágazó, sok húron játszó, olykor követhetetlen. De a forgatókönyvíró és a rendező vett egy vonalzót és szépen, lineárisan felépítette a történetet, csak a regényből is ismert előreutalás sejtet valamit: „Hosszú évekkel később, a kivégzőosztag előtt, Aureliano Buendía ezredesnek eszébe jutott az a régi délután, mikor […]
Amikor Aracatába (Macondo) mentem, a gépkocsivezető kérdezte, miért, mutattam a ronggyá olvasott Olcsó Könyvtár-os Száz év magányt, a vezető elvette kezemből, és megcsókolta a címlepon Márquez képét. Háromszor olvastam eddig, beleírtam a könyvbe: 1983. 01. 01 (ekkor még egyetemista voltam), 2003. 03. 07. (ez a Bolyai Önképző Műhely volt), 2017. 01. 20. (Kolumbiában). Most belelapoztam. […]
Siófok–Kaposvár a Csicsali- vagy inkább dzsungelexpresszel 3 óra (Sanghaj és Peking csak kicsivel több), de egy kis visszatérés a múltba. Komoly földmunkák, dombok átvágása, völgyek föltöltése, három viadukt a vasút fölött, sok-sok kitérő, ami az egykori nagy forgalomra utal. Tabig vannak utasok, de utána Mernyéig csak mi, majd Mernyétől Kaposvárig ismét sokan. Azért Csicsali, mert […]
Hó pedig többé nem lesz. A kőröshegyi szőlőben idén nem volt szüret. Eltemettem egy elhullott énekesmadarat, a föld kőkemény volt, és amikor ásóval feltörtem, porzott. A legalább harmincéves cseresznyefa már tavaly kiszáradt. Mondják, hogy itt van már a sárgaság, új filoxéra, hamarosan kipusztít minden szőlőt. Kéne most valami Candide, avagy az optimizmusból (Nemzeti Színház), de […]
Érdeklődéssel, de esztétikai kínlódásra készültem Krasznahorkai László Az ellenállás melankóliája című művéből készült Eötvös Péter-operára (Eiffel Műhelyház). Merthogy a modern opera távol áll tőlem, Eötvös Péter korábbi operáját (A szerelemről és más démonokról) nem tudtam élvezni; arra is inkább Márquez miatt mentem. Számomra az opera lényegéhez hozzátartozik a dallam, a harmónia, és szinte bizonyosan minden […]
A megtévesztés nyelvi jelölői a magyar szóbeliségben – Skrobák Eszter doktori védése. Itt hozzászólhat!
Talán a legizgalmasabb szemiotikai konferenciánkat tartottuk Egerben a cirkuszművészetről. A konferenciát színesítette az előadások parádés cirkuszi bevezetőzenéje, valamint több cirkuszi mutatvány. A Nemzeti Cirkuszművészeti Központ (Fővárosi Nagycirkusz) nagy számban képviseltette magát. Pál Dániel vezette az első szekciót. Profi és kezdő akrobaták: Cirkuszi hinta, melynek lényege, hogy az egyensúlyért egyezkedni kell: Samir Abbasov azeri egyensúlyozóművész […]







