Csúcsforgalomban megyek az egyetemre, a Bosnyák téren választhatok több autóbusz közül is. Egy majdnem üres 112-esre szállok, ez ugyan mindenhol megáll, de legalább nem zsúfolt. A Róna utcánál azonban megtelik, utána pedig szokatlan dolog történik. Ez a 112-es busz beáll a személyautók közé, áll, vár, araszol. Mellette az üres buszsáv. Nem értjük. Mellettünk, a buszsávban elkezdenek elhúzni az utánunk jövő buszok. Az utasok előbb halkan, majd hangosan értetlenkednek: Mondtam, hogy ne erre szálljunk fel. Elkésünk kisfiam, háromnegyed nyolckor bezárják a kaput. Utolér bennünket a következő 112-es, vezetője int a személyautók között várakozó buszunknak, hogy menjen ki eléje. Nem, ő nem, ő inkább itt várakozik. A mögöttünk lévő 112-es megelőz bennünket. Ez már engem is nyugtalanít, ugyanis 8.15-kor kezdődik az előadásom. Fészkelődöm. Egy apuka a vezető felé indul. Egy testes úr felkiált: Ott az üres buszsáv, miért nem kerüli ki a személyautókat? 10-15 perces araszolás után végülis a busz kikerüli a személyautókat. Gyorsan átszállok egy másik járatra. Mi történhetett?

  • A buszvezető először ment ezen a vonalon.
  • A buszvezető nem tudja, hogy mi a buszsáv.
  • A buszvezető nem akart a buszsávban menni, mert akkor az Amerikai útnál, a megállóban vissza kell kéredzkednie a személyautók közé. És valljuk be, ez sok vezetőnek okoz gondot.
  • A buszvezető be akarta biztonyítani, hogy BKV-val vagy BKK-val utazni ugyanolyan szívás, mint személykocsival.
  • A buszvezető azt gondolta, hogy személyautót vezet.
  • A buszvezetőt nem oktatták ki.
  • Nincs semmi következménye annak, ha egy busz lassabban megy, mint a többi, s az utána induló busz megelőzi. S emiatt 50-60 ember esetleg elkésik a munkahelyéről. A kisfiú előtt pedig bezárják az iskola kapuját.
Itt hozzászólhat!