Júliusban a Budapest-Pécs intercity (ez amolyan nagyon gyors vonatot jelent a világon) menetideje: 3 óra 41 perc. Az átlagsebesség alig haladja meg az 50 km/órát. Pályafelújítás van, ezért Sárbogárd és Dombóvár között másfél órás busztúrát iktatnak be. Valahogy nem jutott az illetékeseknek eszébe, hogyha a Keletiből IC-buszt indítanának az autópályán Pécsre, akkor az 2 óra alatt leérne. Természetesen az IC pótjegy most is kötelező.

Odaút: indul érkezik

Budapest-Keleti – Sárbogárd 09:45 10:56
Sárbogárd – Dombóvár 11:04 12:37
Dombóvár – Pécs 12:45 13:31

A trianoni határ részben az egykori remek vasúti hálózatnak a következménye. Stratégiai okokból szét kellett szabdalni a remekül kiépített hálózatot. A mai vasúthálózat pedig Trianonnak a következmenye. Pécsre egy vágány megy, pályafelújítás van, nem tudnak a vonatok a levegőben menni. Megértjük. De ma már van autópálya. Éjjel-nappal papolnak a fölösleges párhuzamosságról. Azonkívül pedig csaknem 100 éve volt Trianon. Meddig mutogatunk hátra? És miért nincs egy racionális gondolkodó a MÁV székházában? Esetleg feljebb.

Itt hozzászólhat!

Megosztás