A Business gazdasági hetilap Storytelling címmel jelentetett meg tematikus számot. A gazdasági szférában most jöttek rá, hogy a történetmesélés örök emberi. Hogy nagyban befolyásolhatók vagyunk történeteken keresztül. Megtudhatjuk, hogy a történetmesélés fontos. Hogy sztorizással márkahűség építhető. Hogy a történeteink átadódnak. Hogy van történetalapú kommunikáció és vannak sztorielemző coachok… És így tovább a marketingszósszal leöntött régi tudás, amelyet a néprajz, a folklorisztika, a kulturális antropológia, a pszichológia, de a hagyományos irodalomtudomány is tud. Persze meglehet, hogy a gazdasági szakemberek erről még sohasem hallottak. Most aztán úgy érzik, hogy tudományt kapnak, pedig csak rosszul megfőzött, vízzel dúsított, felmelegített levest. Ugyanez történt a retorikának a gazdasági kommunikációba való bevitelével. – De van más tanulság is. A modern irodalomtudomány egy ideje azt mondja, minden a szöveg, a történet halott. Én sohasem hittem el. Most a gazdaság is megcáfolja őket.

Itt hozzászólhat!