Távoli útjaimon (főleg Ázsiában) szívesen tréfálkozom azon – buszon, hajón, városokban -, hogy ezt az EU biztosan betiltaná. Például az indiai buszokat, amelyeken csak kormány, gáz és fék van. A Mekongon száguldó öreg vízibuszra menetközben nyugodtan ki lehet mászni, ha leesel, a te bajod. Meséljek az indiai vonatokról?

A Mekongról a Tonlé Sapra (“tenger”, vízibusz 80-nal, a saját felelősségedre)

Végigvonatoztam Indiát. Ázsiában gyakorlatilag nincs járda, és bármikor beleeshetsz egy nyitott csatornába. Az EU gyakorlatilag egész Ázsiát betiltaná. (Holott elég sokan élnek ott.) – Az EU-s túlszabályozás bénító. Felújítják a házunkat, mondom a villanyszerelőnek, biztonságból tegyen fel villámhárítót. Azt nem, mondja. Miért? Mert annyi a szabály, engedélyeztetés, aminek nem tudunk megfelelni. De hát a villámhárító csak egy földelt vezeték, nem tenné fel engedély nélkül. Nem, mert megbüntetnek. Így nem lesz villámhárítóm. – Cserépkályha is épül. A kályha kerül egy egységbe. Ez rendben. A bélelt kémény hozzá egy kétszer annyi egységbe. S mivel egyszer egy osztrák család meghalt szénmonoxid-mérgezésben, ma már (EU-előírás) a cserépkályhához is kötelező egy külterületre kivezető légcsatorna (padlóbontás, kivezetés, újabb két egység). Most úgy állunk, hogy a cserépkályha árát akár néggyel is megszorozhatjuk. (30 évig éltem cserépkályhás házban, volt hogy egyszerre 10-en is, sok gyerek. Mindig ügyeltünk a kályhára.) – Jártak-e olvasóim falvakban mostanában? Szinte mindenütt látható, hogy a házak oldalában kivezetnek egy alumínium csövet, és becsatolják egy pótkéménybe. Nos ez az EU-kéménybélelési követelménye miatt van. Olcsóbb egy alumíniumkéményt építeni, mint a régit bélelni. Falukép, városkép? Kit érdekel. –  Ma már nem elég a józan paraszti ész, óvatosság, az EU gondoskodik helyettünk. Ha ez a gondolkodás elterjed, az egész Föld betiltható lesz.

Itt hozzászólhat!