Vonatoztam ma Zuglótól Lajosmizséig és vissza: a főváros környékének legelhanyagoltabb, egyetlen nem villamosított, a múlt és jövő között lebegő vasútvonalán. A vonat lassújelek miatt döcög és dülöngél, szerencsére a kocsik korszerűek. Felső szakaszát Lajosmizse és Kecskemét között már régen megszüntették. És 2009-ben leállították a forgalmat a többi részen is, majd 2010-ben újraindították. Meglepődtem, hogy mind reggel, mind délben mennyire sokan utaznak a vonalon. A szerelvény dugig volt, sokan állni kényszerültek. Budapestre jöttek a dolgozók, de Budapestről kifelé is sokan utaztak, főleg diákok Ócsára (talán iskolába), és ugyanezt tapasztaltam délben is. A vasútvonal fél Pesten végigkanyarog (a Pesttel egybeépült Gyálon, Pestszentimrén, Kispesten), tehát még jelenlegi leromlott állapotában is helyi közlekedésre alkalmas, sőt Pesten belül versenyképes. Pestszentimrétől milyen közlekedési eszközzel lehet 30 perc alatt a Nyugatiba érni? A hányatott sorsú, megcsonkított, felszámolásra ítélt vasútvonal napi utasai arra szavaznak, hogy maradjon ez a vonal. Nagyon szeretném látni a csaknem száz éve kitalált budapesti gyorsvasúti hálózat kifejlesztését, amelyben ennek a vonalnak is komoly szerepe lehet (természetesen Kecskeméttől Budapestig).

Itt hozzászólhat!