Hogy él a magyar humor, a pesti vicc (mint tudjuk, Pest Prága és Bécs mellett Európa viccfővárosa), bizonyítja egy új tematika: a marketingvicc. Ízelítő.

Marketingesek : karbantartók. A marketingesek focimeccset játszanak a karbantartók ellen, és kikapnak. Ám a faliújságot ők szerkesztik, így ott ez a hír jelenik meg: „Míg a céges focibajnokságon a karbantartók csapatának teljesítménye mindössze az utolsó előtti helyre volt elég, a marketinges csapat kemény munkája eredményeként a dobogó második fokára állhatott.”

Informatikus és marketinges. A hőlégballonos eltévedt, ezért lekiált egy odalent álló férfinak: – Elnézést! Megmondaná, hol vagyok? – Egy hőlégballonban – feleli a férfi odalentről. – Maga bizonyára informatikus – mondja erre a ballonos. – Igen – válaszolja a férfi -, de honnan tudja? – Onnan, hogy amit nekem mondott, az tökéletesen megfelel a valóságnak, de senki nem megy vele semmire. – Maga bizonyára marketinges – kiáltja lentről a férfi. – Valóban – feleli a ballonos -, de honnan tudja? – Onnan, hogy fogalma sincs róla, hol van és hová tart – mondja a férfi odalentről -, de tőlem elvárja, hogy segítsek. Ugyanabban a helyzetben van, mint mielőtt találkoztunk, csak ez most már valahogy az én hibám.

Marketing szlogenverseny győztes mondata: „Nálunk nincs ISO9001, mi gyorsan kiszolgáljuk Önt!”

Marketingmódszerek

Látsz egy fantasztikus lányt egy partin. Odamész hozzá és azt mondod: „Fantasztikus vagyok az ágyban” ez a direct marketing.

Látsz egy fantasztikus lányt egy partin. Odamész hozzá és megszerzed a telefonszámát. Másnap felhívod és azt mondod: „Szia, fantasztikus vagyok az ágyban” ez a telemarketing.

Látsz egy jó nőt. Felismered, odamész hozzá, és felfrissítve emlékezetét azt mondod neki: „Emlékszel, milyen isteni vagyok az ágyban?” ez a costumer relationship managment.

Barátaiddal vagy egy partin és meglátsz egy fantasztikus lányt. Egyik barátod odamegy hozzá és rád mutatva így szól: „Ő fantasztikus az ágyban” – hát ez a reklám.

Látsz egy fantasztikus lányt egy partin. Fölállsz, megigazítod a nyakkendődet, odamész hozzá és töltesz neki egy italt. Kinyitod neki az ajtót, amikor elejt valamit, te fölveszed, felajánlod, hogy hazaviszed, majd ezt mondod: „Mellesleg, fantasztikus vagyok az ágyban” ez a public relations (rövidítve: PR).

Látsz egy fantasztikus lányt egy partin. Ő odamegy hozzád és így szól: “Hallom, fantasztikus vagy az ágyban” – ez a brand recognition (magyarul: márkafelismerés).

Beülsz az autódba, lassan hajtasz a városban és a nyitott ablakon át minden járókelőnek odakiáltod: „Fantasztikus vagyok az ágyban!” – ez a spam (kéretlen reklámküldemény).

És ha az aktus után azt mondja: „Hááát, tényleg fantasztikus vagy az ágyban!” Akkor az a vásárlói elégedettség.

És ha hozzád megy: akkor az a márkahűség!

Két barát a piacon: 

– Nem is láttam még rajtad ezt az inget.

– Csak akkor veszem fel, mikor piacra járok. Ez az én market ingem.

Előző nyelvi aprók: Egy nap nyelvi hordaléka (10), Letegezés (9), Állatok éjszakája. A frazéma visszacsap (8), Adamtól Zegig (7)…

Itt hozzászólhat!

Megosztás