Kínából hazatérve azért kicsit csodálkozom, hogy:
– az M3-as és M30-as autópályán Budapesttől Debrecenig 9 alkalommal van terelés, ha jól számolom az autópályának legalább a fele nem autópálya… De legalább felújítanak, ami nem mondható el a budapesti Rákóczi–Thököly-Csömöri útról, amelyen gyakorlatilag szétrázódnak és tönkremennek az új buszok;
– a Rákóczi úton bokáig ér a szemét, az Uránia előtt egy kidobott ágyon egy hajléktalan alszik;
– legalább fél éve folyik a déli vasúti híd bővítése, emiatt mindenhol sávszűkítések, toporog a forgalom Dél-Budán; ám amikor én szombaton arra jártam, nem folyt semmi munka, viszont továbbra is le volt zárva az egyik sáv, holott nem zajlott ott semmi, csak a korlátot kellett volna a hétvégére félretolni: vajon miért nem úgy végzik a lezárást, hogy csak a legszükségesebb esetben, és amikor nincs ott munka, visszaadják a forgalomnak? Nagyon jó hidaknak kell azoknak lenni, amelyeket fél évig építenek (és láthatólag nem nagyon haladnak velük), Kínában ezalatt valószínűleg felépítették a Nagy falat, vagy a gyorsvasutat Peking és Sanghaj között.
Végül, nem egészen ide tartozóan: Szilágyságból érkeztek tanár kollégák egyik rendezvényünkre, megjegyezték: náluk folyamatosan javulnak az utak, de amint átjöttek a határon, kicsit meglepődtek, félve megjegyezték, hogy talán a határon túli támogatások helyett a hazai utakra is lehetne egy kis pénzt fordítani…
Itt hozzászólhat!