Ma már minden napra jut egy-két… baleset az autópályákon. Többnyire kamionosok fordulnak keresztbe, vagy dőlnek árokba. Én nem sokat autózom, de szinte mindig látok baleseteket. (Szombaton az M5-ös volt lezárva információs táblák beemelése miatt.) Tegnap 19 óra körül az M7-esen Budapest felé haladva egyszercsak leállt mindhárom sáv. Vészvillogó. Van az Útinformnak egy kitűnő szolgáltatása, fölhívunk egy számot, kétszer beütjük az 1-est és máris mondja, hogy az aktuális úton mi történt. Mondta is: Baleset a 38-as kilométernél, mindhárom sáv áll, a forgalmat Kápolnásnyékre terelik. Nosza, lehúzódtunk, viszonylag gyorsan le is lettünk terelve, egyébként szemből két sávban álltak a visszafordított autók. Le lettünk terelve és semmi. Sokszor tapasztaltam, hogy a rendőrség addig foglalkozik a forgalommal, hogy jól letereli a pályáról. Utána menjen, ki merre lát. Hát bementünk Nyékre, majd a 7-esen elindult Pest felé a teljes leterelt forgalom. Be is állt rögtön, egy dombon azt láttuk, hogy piros lámpasor húzódik végig. Ők is álltak. Ekkor a sofőrömnek (vagyis annak, akik hazahozott) eszébe jutott, hogy a váli elágazásnál, a benzinkútnál ismét föl lehet menni az autópályára. Semmilyen tábla nem jelzi ezt, de a helyiek tudják. Föl is mentünk, és Pestig üres autópályán jöttünk haza. Vajon a rendőrség miért nem segít ilyenkor? Miért nem mutatja a legjobb, legelőnyösebb terelőutat? Miért nem vezeti vissza a lehető leghamarabb a forgalmat a pályára? Mint megtudtuk, a baleset gyalogosgázolás volt. Vajon ilyenkor (a helyszín szakszerű biztosítása mellett) miért nem engedik legalább egy vagy két sávon (itt négy sáv van!!!) a forgalmat? Azért, mert így a legkényelmesebb.

Itt hozzászólhat!

Megosztás