Egy menő vállalat vezetője mondja, fölvett egy friss műszaki diplomást, adott neki feladatokat, és egy osztási műveletet. Nem tudott fejben osztani. Tegnap egy jogász mesélte: alkotmánytan vizsgán egyetemisták nem tudták megmondani, hogyan választják nálunk a miniszterelnököt és az államfőt. A héten saját egyetemi hallgatóim 15 fős bázisából egyetlen fő tudta, ki volt Perczel Mór. Tavaly egy ugyanilyen egyetemi órán nem tudták fölsorolni a mai magyar megyéket. Egyetemi hallgatók nem hallottak arról, hogyan lehet bt.-t, kft.-t, egyesületet alapítani. Nem tudták megmondani, hogy miből, hogyan működik ma egy irodalmi lap. Nem ismerték a magyar költségvetésnek főbb összetevőit sem. Nyelvvizsgája papíron sokaknak van, de őszinte bevallás útján a magyar emberek 19%-a ismeri el, hogy legalább meg tud szólalni egy idegen nyelven. Közben harminc éve csak oktatási reformokról, kísérletekről hallok. Túldidaktizálták. Ma a buszon két 12-13 éves fiú: egy fogszabályozós ázsiai és egy magyar. Magyarul beszélgettek. Az ázsiai fiú kezében egy magyar ifjúsági könyv, valami szigetről (fordítva volt, nem láttam jól). A magyar fiú kezében nem volt könyv.

Itt hozzászólhat!

Megosztás