Nézzétek ezt a csodát! Egy hatvanéves svéd mozdony, a Nohab a körvasúton! Húsz darab volt belőle. A vasútbarátok imádják, szerintem a mozdonyvezetők is. Amikor fényképeztem, dudált és integetett. Talán az angyalföldi vasútmúzeumból szökött ki, megmozgatni öreg csontjait, máskor láttam a rákosszentmihályi vasútállomáson pihenni. A képen van még egy csoda, bár a Nohab jórészt eltakarja. Vadonatúj vasútállomás épült a körvasúton a Csömöri út metszéspontjában: Újpalota néven. Száz év óta ezer terv született a budapesti városi vasúti közlekedés létrehozására (a berlini S-Bahn mintájára). Sok tanulmányt olvastam a városi vasútvonalak összekötéséről, valahol Kőbánya térségében egy nagy átmenő pályaudvar létrehozásáról. Kis lépések történtek: például a székesfehérvári vonatok egy része ma Kőbánya-Kispestig megy. Zuglóból a Nyugatiig magam is többször mentem már vonattal (BKV-bérlettel). De most egy jóval nagyobb ugrás készül. Vasútállomások a körvasút-soron, sőt láttam egyet épülni a Jászberényi út és Keresztúri út kereszteződésében is. A meglévő városi vasútvonalak bevonásával új, gyors, részben keresztirányú közlekedési kapcsolatok jönnek létre; s ezzel teljesen átalakulhat Budapest tömegközlekedése.

Itt hozzászólhat!

Megosztás