A Paraziták vagy Élősködők dél-koreai film, rettenetes besorolással vígjáték-thriller, valójában társadalmi dráma. Az “élősködők” egy szegény család, amelynek tagjai ügyeskedéssel befészkelik magukat egy gazdag család bizalmába (tanítás, korrepetálás, sofőrködés, házvezetés). Ebben nincs semmi vidámság, ekkor azt hisszük, hogy micsoda gazemberek, de mi lehet még ebből? Közben kibomlik a gazdag Pak család élete: luxus, elkényeztetett gyerekek. Ezen sincs mit nevetni, de ekkor már formálódik a társadalmi dráma. Elérkezik a fordulat: amikor már a paraziták otthon érzik magukat, dorbézolnak, és váratlanul hazatér a család, valamint kiderül, hogy a korábbi gondos házvezetőnő a ház alatti pincében rejtegeti a férjét, s ő ugyanúgy kihasználja a gazdag családot, mint az új élősködők. Az élősködők között elindul a véressé fajuló harc, amely kiterjed az egész családra, végül valamiféle igazságosztás történik: a szegény család feje megöli a gazdag család fejét, viszont most meg neki kell elrejtőznie a pincében. Az összetett érzéseket keltő film legfőbb szimbolikája a lent és fent (pince, pincelakás és villa korlátozott a közlekedéssel), valamint a szag, a szegények közös szaga, a szegényszag. Ez is buktatja le őket. A film attól jó, hogy megzavar. Végülis majdnem kiegyenlíti a szegény-gazdag ellentétet: mindkét oldal parazita; s amennyiben ez a társadalom, akkor az nemcsak igazságtalan, de élhetetlen. Csak kicsit kacsint a szegényekre. (Eredeti cím: Kiszengcshung, rendező: Pong Dzsunho, dél-koreai film.)

Itt hozzászólhat!