A címben már csökkentettem a bürokráciát. De még néhány területen lenne javaslatom. Pl.: 1.  munkáltató által fizetett járulékokat/hozzájárulásokat jelenleg ÖT helyre kell utalni. Mivel ezek a bruttó bér bizonyos százalékai, nyugodtan mehetnének EGY helyre (számlaszámra),  s a HIVATAL azt egy egyszerű algoritmussal szétoszthatná. Jelenleg egy munkabér után erre az öt helyre utalunk: szakképzési hozzájárulás, szociális hozzájárulás adó, személyi jövedelemadó, nyugdíjbiztosítási alapot megillető bevétel, egészségbiztosítási és munkaerőpiaci járulék (?). Ezek után pedig a nettó munkabér a munkavállalónak, aki anyázik, hogy csak ennyit kap… –  2. A NAV a számlák mellé kéri az illető cég cégkivonatát (alapszabályát). Minek? Ott van az interneten. Na, mondjuk, tényleg sok egy kicsit a fa, vágjunk még ki néhány erdőt.  – 3. A NAV a megbízási díjak mellé 2016-tól kéri a legmagasabb iskolai végzettség igazolását. Minek? Ha nem lenne egyetemi diplománk, nem adhatnánk elő egyetemen? És Stadler úr a Corvinuson? – 4. És a MÁV. Remek, hogy budapesti bérlettel lehet utazni Budapesten belül a MÁV-vonalain. De azért nem mindegyiken. Az intercityn nem. Miért? És a gyorsvonaton sem? Miért? Nyugati–Zugló 5 km – BKK bérlet + gyorsvonati pótjegy. Ezt végiggondolta valaki? – Szerintem kezdjük el gyűjteni egy valódi bürokráciacsökk progr elemeit! Ne a szavakat csökkentsük, hanem a bürokráciát!

Itt hozzászólhat!

Megosztás