Igehirdetés az üres templomban, online: “Uram Isten, mikor telnek meg ismét ezek a padok veletek…?” (98), “A karantén szó eredetét a Quaranta giorni (negyven nap) olasz kifejezésre vezetik vissza. Viszont a görög kifejezés kratajoténáj azt jelenti, hogy megerősíteni, erőssé tenni… a hatóságok által helyesen tanácsolt fizikai karantén mellett nekünk most az isteni karanténra is igazán nagy szükségünk van” (100).

Karácsony, Hamvas, Pilinszky, Czuczor–Fogarasi. Népdalok, népmesék, archaikus imák:  “Napvilág, holdvilág, megbolondult a világ” (140), “Minden jó, ha vége jó”, “Én lefekszem én ágyamba, minden esti koporsómba. Három angyal fejem fölött, egyik megőriz, a másik lelkem várja, harmadik a szememet bezárja.” (61)

Alapvetően kétféle ember van: az önző és az önzetlen (143), “nem a sokszor esztelen és minden kontroll nélkül hajszolt fejlődés programját gondolom a legfontosabbnak, hanem az örök isteni normák szerint megújulni képes földi élet spirituális alapjait” (167)

Hamvas: “lent él, de felfelé néz” (114), a létrontás korát éljük (167), “A szent tudomány, a scientia sacra (Hamvas Béla) nem más, mint az Örökkévaló Szent kijelentésének a megismerése, tanulása, tudása, az orfikus értelemben értelmezett túl vagy más, másik, földi szemmel és ésszel nem nyilvánvaló élettel, világgal kapcsolatos dolgok meglátása, megértése a fontos, mert ez a mindenkori (örök) teremtményi létérdekünk.” (277), “a Szentírás ószövetségi könyve elejétől a végéig, rendszeres és folyamatos emlékezésre biztatja az egyént és a közösséget egyaránt…” (Hamvas) “A hagyományban levő tudás őskori kinyilatkoztatás. Ez az őskori kinyilatkoztatás végtelenül világos és egyszerű: az ember eredete isteni, és az emberi sors egyetlen feladata…” (283) (Partium Kiadó, Nagyvárad, 2020.)

Itt hozzászólhat!